وزش باد و نوسان نسبی دما در نوار شمالی کشور

باغ من: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده، وزش باد و نوسان نسبی دما در نوار شمالی کشور طی پنج روز آینده آگاهی داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت جوی استانهای مختلف کشور، اظهار داشت: طی پنج روز آینده گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور، سبب رگبار پراکنده، وزش باد و نوسان نسبی دما در این مناطق خواهد شد.
وی ادامه داد: بر این اساس جمعه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز واقع در مازندران، البرز، تهران و غرب سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
ضیائیان با اعلان اینکه شنبه با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر علاوه بر مناطق ذکر شده در گیلان، مازندران و غرب گلستان ابرناکی، رگبار پراکنده و کاهش نسبی دما رخ می دهد و دریای خزر مواج است افزود: یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، مناطقی از سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی این وضعیت تکرار می شود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اعلان اینکه دوشنبه در اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق رخ می دهد و در سایر مناطق، جوی پایدار و آرام مستقر می شود اظهار داشت: سه شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی می شود.
وی با اعلان اینکه تا اواخر هفته آتی در نوار شرقی کشور خصوصاً در منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی، نواحی مرکزی و دامنه های جنوبی البرز و روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود اضافه کرد: در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار داشت: آسمان تهران فردا شنبه (۲ تیرماه) صاف تا قسمتی ابری از بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی گراد و برای روز یکشنبه (۳ تیرماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد به تدریج کاهش ابر در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.
ضیاییان در آخر اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۱۱ درجه سانتیگراد خنک ترین و اهواز با بیشینه دمای ۵۰ و ۵۱ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان پیش بینی می شود.

منبع: