خشکسالی و حوادث شدید آب وهوایی در راه است؟

به گزارش باغ من، خراسان رضوی محققان اخطار دادند خشکسالی و حوادث شدید آب وهوایی در حال افزایش می باشد.
تغییرات اقلیمی چیزی بیشتر از یک کلمه است و با افزایش شدید شرایط آب وهوایی، نادیده گرفتن تاثیر آن بر اکوسیستم ها و زیرساخت های انسانی غیر ممکن می شود.
الگوهای آب وهوایی شدید در کنار سالهای مرطوب شدیدتر هنجار مدرن هستند و تجزیه وتحلیل ها آشکار کردند که این الگوهای فصلی در آینده شدیدتر خواهند شد.
برای مثال، ایالات متحده می تواند انتظار نوسانات بزرگ تری را بین سالهای پر بارندگی و تابستان های خشک تر تا پایان قرن جاری داشته باشد. این یافته ها بر مبنای داده های بارش، حلقه های درختان تاریخی و مدلهای آب وهوایی است که نشان داده است تغییرات آب وهوا، الگوهای آب وهوای آمریکای شمالی را به سمت موارد افراطی سوق داده است که قبل از دوران صنعتی دیده نشده بود.
مقیاس تغییراتی که حالا و در آینده شاهد آن هستیم، در خیلی از مناطق به صورت قابل ملاحظه ای بزرگ تر از تغییرات آب وهوایی طبیعی است که قبلاً دیده ایم. این تنوع نگران کننده است چونکه غیرقابل پیشبینی بودن را برای مدیریت آب وهوا معرفی می کند.
نتایج این یافته ها فراتر از پیشبینی آب وهواست، آنها قسمتهایی از کشاورزی گرفته تا برنامه ریزی شهری را تحت تاثیر قرار می دهند.
ترکیب خشکسالی های خشک تر از گذشته و توده های مرطوب تر از دوران قبلی، چالش های مهمی را نه تنها برای مدیریت منابع آب، بلکه برای حفظ بهره وری کشاورزی و محافظت از زیرساخت ها ایجاد می کنند. این تغییرات در الگوهای آب وهوا می تواند اکوسیستم ها را تحت فشار قرار دهد، بار اقتصادی ایجاد نماید و صدمه پذیری جوامع را افزایش دهد.
ارث گزارش کرد در حالیکه مهار تغییرات آب وهوایی یک اولویت جهانی است، تلاشهای محلی و منطقه ای برای سازگاری با این شرایط نوظهور به همان اندازه مهم هستند.
از سرمایه گذاری در شیوه های مدیریت پایدار آب گرفته تا بازبینی در برنامه ریزی شهری و راهبردهای کشاورزی، سازگاری باید بخشی از چاره باشد.
با برداشتن گامهای فعال کنونی، دولت ها، کسب و کارها و جوامع می توانند ضربه های افراطی های آب وهوایی آینده را کاهش دهند و آینده ای انعطاف پذیرتر و پایدارتر را برای نسل های بعدی تضمین کنند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، بیشتر از ۴۷ هزار نفر در اروپا در سال ۲۰۲۳ بر اثر دمای بالا جان خویش را از دست داده اند. آمار مرگ ناشی از گرما در تابستان سالجاری هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است اما پیشبینی ها از افزایش این آمار خبر می دهد.

منبع:

برچسب ها:, , ,