گسترش حریق جنگلی در شمال آلمان

باغ من: آتش نشانان آلمانی همچنان در کوشش برای مهار حریق جنگلی هستند که روز جمعه در منطقه «هارتس» واقع در شمال آلمان رخ داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، بنابر اعلام خدمات مدیریت اضطراری کوپرنیک اتحادیه اروپا، خشکسالی طولانی مدت و دمای بالا موجب حریق جنگلها در منطقه هارتس شده است.
این منطقه مستعد حریق های جنگلی است و امسال چندین بار در آتش سوخته است.
گفته می شود که وسعت این حریق زیاد است و آتش نشانان در کوشش برای کنترل آن هستند.
به گزارش آناتولی، مقامات با اعلان اینکه این حریق تا حدودی مهار شده، گفتند: ما انتظار داریم عملیات اطفای آتش سوزی چندین روز بطول بیانجامد اما امیدواریم با تغییر وضعیت عمومی هوا در روز دوشنبه، این وضعیت به اتمام برسد.
سازمان آب و هوایی سازمان ملل معتقد می باشد که تغییرات اقلیمی زمینه مساعدتری را برای بسط حریق های جنگلی به وجود می آورد. گرمای شدید و طولانی مدت موجب تبخیر رطوبت بیشتری از خاک و پوشش گیاهی می شود و فضای خشک تری را برای شعله ور شدن به وجود می آورد.
به این ترتیب، عملا سوخت مناسبی برای حریق فراهم می شود که به ویژه اگر با وزش باد همراه باشد، این حریق به سرعت توسعه می یابد.
برمبنای تحقیقات برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP)، پیش بینی شده است که در آینده، وقوع حریق های جنگلی در سطح جهانی گسترده تر و شدیدتر خواهد بود که دلیل آن تلفیقی از تغییرات اقلیمی و تغییر در کاربری اراضی جنگلی است.

منبع:

برچسب ها:, , ,