تاثیرات منفی چرخه معیوب تغییرات اقلیمی، آتشسوزی ها و آلودگی هوا بر سیاره زمین

به گزارش باغ من، بر اساس گزارش جدیدی که توسط سازمان جهانی هواشناسی (WMO) انتشار یافت، چرخه معیوب تغییرات اقلیمی، آتشسوزی ها و آلودگی هوا تاثیر منفی بر سلامت انسان، اکوسیستم و کشاورزی دارد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در این گزارش با عنوان بولتن کیفیت هوا و آب و هوا به تفصیل به تاثیر منفی تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا بر محیط زیست و سلامت انسان پرداخته شده است.
در این گزارش که چهارمین مجموعه سالانه است که به بررسی رابطه پیچیده بین کیفیت هوا و اقلیم می پردازد، آمده است: آلودگی هوا سالانه سبب بیشتر از ۴.۵ میلیون مرگ زودرس می شود و هزینه های اقتصادی و زیست محیطی بالایی را به همراه دارد.
گونه های شیمیایی که منجر به کاهش کیفیت هوا می شوند معمولا با گازهای گلخانه ای منتشر می شوند. بنابراین، تغییرات در یکی، ناگزیر سبب ایجاد تغییرات در دیگری می شود.
به گزارش آناتولی، «کو بارت»، معاون دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی تصریح کرد که تغییرات آب و هوایی و کیفیت هوا را نمی توان به صورت جداگانه بررسی کرد چونکه این دو دست به دست هم می دهند و باید با هم با آنها مقابله نمود.
او اظهار داشت: این یک موقعیت برد-برد برای سلامت سیاره ما، مردم آن و اقتصاد ما خواهد بود، تا روابط متقابل را بشناسیم و بر مبنای آن عمل نماییم.
بارت ضمن اشاره به این که گرمای شدید و خشکسالی های مداوم خطر آتشسوزی و آلودگی هوا را زیاد می کند، اظهار داشت که تغییرات اقلیمی به این مفهوم است که ما با تکرار فزاینده این سناریو روبرو می باشیم.
او اضافه کرد: علم و تحقیقات بین رشته ای برای یافتن چاره ها، کلیدی و مهم می باشد.

منبع: