رگبار و وزش باد شدید در ارتفاعات کشور

به گزارش باغ من، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق همینطور وزش باد شدید در کوهستان های برخی استان ها نسبت به اجتناب از کوهنوردی در بعضی مناطق سفارش کرد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره پیشبینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (۱ و ۲ شهریورماه) اظهارکرد: فعالیت سامانه بارشی طی پنجشنبه (اول شهریورماه) در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب کرمان و شمال هرمزگان بخصوص برای ساعتهای بعدازظهر همراه با ابرناکی و مه آلود شدن و کاهش دید افقی و عمودی خواهد بود و وقوع رگبار و رعدوبرق و تگرگ و تندباد موقتی پیشبینی می شود.

وی افزود: با عنایت به بارش های رگباری و سیل آسا طی چهارشنبه و تداوم بارش ها در روز پنجشنبه سفارش می شود از کارهای کوهنوردی، دره نوردی و حضور در حاشیه رودخانه ها در این مناطق اجتناب شود.

رییس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تصریح کرد: با عنایت به مهیا بودن شرایط رطوبتی، برای قله های مرتفع البرز غربی، شرقی و مرکزی همینطور قله سبلان در شمال غرب طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و پتانسیل وقوع رگبار موقتی وجود دارد ازاین رو رعایت زمان بندی برای صعود و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز طی ساعات بعدازظهر و عصر لحاظ و به رشد عمودی ابرها و افزایش سرعت وزش باد در ساعتهای بعدازظهر توجه گردد.

وی اضافه کرد: با عنایت به افزایش تردد فصلی کوهنوردان و شرایط ریزش سنگ بخصوص در ارتفاعات البرز و شمال غرب انتخاب محل مناسب کمپینگ و اقدامات لازم جهت ایمن سازی مکان استقرار همینطور احتیاط در تردد در زمان صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط ریزش سنگ لحاظ شود.

رییس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: در دیگر مناطق کوهستانی کشور وزش باد بخصوص بعدازظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید مهم ترین پدیده جوی است که در بعضی نواحی با خیزش گردوخاک همراه می باشد.

ضیاییان در انتها در رابطه با وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته اظهار داشت: آسمان دراین مدت طی روز آفتابی، ساعات عصر افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابر خواهد بود و در قله های مرتفع احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق موقتی وجود دارد.

برچسب ها:, , ,