۷ منطقه عراق در لیست گرمترین ایستگاه های بین المللی هواشناسی

به گزارش باغ من، رییس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، اظهار داشت: برمبنای اطلاعات ایستگاه های بین المللی هواشناسی، امروز هفت منطقه عراق در لیست گرمترین ایستگاه های هواشناسی قرار گرفتند و بصره عراق با دمای ۵۰ درجه سلسیوس، گرمترین ایستگاه اصلی هواشناسی جهان شد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان اظهار داشت: علاوه بر این، شهرهای «عماره» و «ناصریه» عراق نیز امروز با دمای ۴۹.۹ درجه سلسیوس بصورت مشترک در رده دوم گرمترین ایستگاه های بین المللی هواشناسی (اصلی) قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در لیست امروز گرمترین ایستگاه های اصلی هواشناسی، هفت منطقه عراق، شهر آباده ایران، و دو شهر از عربستان و کویت به چشم می خورد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور افزود: برمبنای اطلاعات واصله امروز بیشینه دمای هوا در کربلا به بالای ۴۸ درجه سلسیوس رسیده است.

ضیائیان اظهار داشت: آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدلهای جوی نشان میدهد که باد و گردوخاک و گرمای هوا دو پدیده مهم شهرهای زیارتی عراق تا اواخر هفته است.

وی افزود: پیش بینی می شود بیشینه دمای هوا در شهرهای زیارتی عراق تا آخر هفته به محدوده های ۴۵ تا ۴۷ درجه سلسیوس برسد.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد: شرایط گرمای هوا و باد و گردوخاک با نوسانات جزئی برای چهار پایانه مرزی «خسروی» در کرمانشاه، «مهران» در ایلام و «چزابه» و «شلمچه» در خوزستان پیش بینی می شود.

ضیائیان اشاره کرد: انتظار می رود بیشینه دما هوا در این چهار پایانه مرزی در ایام آینده خصوصاً روز دوشنبه به محدوده ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

وی اظهار داشت: این در حالیست که شرایط جوی مرزهای «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان مساعدتر از سایر پایانه هاست به طوریکه انتظار می رود بیشینه دمای این دو منطقه تا اواخر هفته در محدوده های ۲۸ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان باشد.

منبع:

برچسب ها:, , ,