طی سه ماه اخیر؛ بیشتر از ۹۰۰ قلاده سگ ولگرد در شهر اصفهان جمع آوری شد

به گزارش باغ من، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان این که روزانه بیشتر از ۱۰ سگ ولگرد به پناهگاه منتقل می شود، اظهار داشت: طی سه ماه اخیر بیشتر از ۹۰۰ قلاده سگ از سطح شهر اصفهان جمع آوری شد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، غلامرضا ساکتی در رابطه با فرایند جمع آوری سگ های ولگرد و بلاصاحب عنوان کرد: هم اکنون سه اکیپ زنده گیری برای ۱۵ منطقه شهر و ۱۵ اکیپ جهت بهسازی محیط به صورت روزانه در مناطق مختلف فعالیت می نمایند.
وی اضافه کرد: شناسایی محل های حضور سگ ها از راه عرضه شکایات مردمی به سامانه ۱۳۷ صورت می گیرد و اکیپ ها با رفتن به محل، فرایند زنده گیری را با روش های شرطی سازی یا داروی بیهوشی اجرا می کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه روزانه بیشتر از ۱۰ سگ ولگرد به پناهگاه منتقل می شود، اظهار داشت: با انتقال سگ ها، کنترل اولیه سلامت، قرنطینه، شست وشو، کنه زدایی و تزریق داروهای موردنیاز صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه به صورت متوسط روزانه ۵ قلاده سگ عقیم سازی می شود، تصریح کرد: کنترل سگ های عقیم شده و سپری کردن دوره نقاهت، نشان گذاری سگ های عقیم شده و آزادسازی آنها در محل هایی دور از محوطه شهری و مراکز جمعیت از اقدامات در ارتباط با این فرایند است.
ساکتی ضمن اشاره به آمار جمع آوری سگ های ولگرد اظهار داشت: سال جاری در اردیبهشت ماه ۲۲۵ قلاده، در خردادماه ۳۶۰ قلاده و در تیرماه ۳۵۴ قلاده سگ ولگرد از مناطق مختلف شهر جمع آوری شده است که برای نگهداری هر قلاده، روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان توسط شهرداری هزینه می شود.
وی ضمن اشاره به برخی معضلات در مورد سگ های ولگرد بیان نمود: رهاسازی سگ های جمع آوری شده از شهر های اطراف در مرز اصفهان و اطراف پناهگاه، غذارسانی برخی شهروندان به سگ ها، وجود گله داری ها در حاشیه شهر و سگ های گله که بدون مدیریت در ساعات شب رهاسازی می شوند، گرانی و کمیابی داروهای موردنیاز بخصوص داروهای بیهوشی، عدم همکاری ارگان های مسؤول برای تأمین دارو و غذا، فضای کم و ناکافی پناهگاه، هزینه بالای عقیم سازی و غذادهی بخصوص ویژه سگ های نژاددار همچون معضلات نگه داری سگ های ولگرد است.

منبع:

برچسب ها: