معاون سازمان مدیریت بحران کشور: برنامه های عادی صدا و سیما با صدور هر اخطار نارنجی هواشناسی قطع می شود

به گزارش باغ من، معاون کنترل و هماهنگی پاسخ سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: بر مبنای توافقی که انجام شده است، هر زمان اخطار نارنجی هواشناسی صادر شود، برنامه های عادی صدا و سیما قطع و فورا این اخطار اطلاع رسانی می شود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، امید محترمی معاون کنترل و هماهنگی پاسخ سازمان مدیریت بحران کشور، در نشست مشترک معاونین عملیاتی سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور در سالن شهید همت سازمان هواشناسی با بیان این مطلب اظهار داشت: صدا و سیما در این موقع ضمن مصاحبه با مدیران مناطق هشدار، جامعه را نسبت به خطرات آگاه می کند.
ایشان سپس بر ضرورت هماهنگی دستگاه های مسئول در حوزه مدیریت بحران بخصوص هواشناسی اصرار کرد و اظهار داشت که باید برای بهبود مدیریت بحران مخاطرات جوی، هماهنگی ها را به اوج رساند.
معاون کنترل و هماهنگی پاسخ سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در بعضی بخش ها ناهماهنگی هایی وجود دارد که باید برای رفع این ناهماهنگی ها کوشش کرد.
محترمی در قسمت دیگری با اشاره به اهمیت اطلاعات هواشناسی در مدیریت بحران اظهار داشت: دسترسی سریع به داده های هواشناسی برای مدیریت شرایط کمک زیادی به ما می کند.
در این جلسه مشترک، بهزاد لایقی معاون توسعه پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور و امید محترمی معاون کنترل و هماهنگی پاسخ سازمان مدیریت بحران به همراه برخی مدیران و کارشناسان عملیاتی در رابطه با چالش های حوزه مدیریت بحران مخاطرات جوی بحث و گفتگو کردند.
در انتها نشست مقرر شد تا نشست های هماهنگ و منظمی برای رفع موانع و چالش های موجود در مدیریت بحران مخاطرات جوی با حضور مسؤلان و کارشناسان عملیاتی سازمان های مسئول در مدیریت بحران اجرا شود.

منبع: