معاون حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد سرایت آتش از بخش عراقی هورالعظیم به بخش ایرانی

به گزارش باغ من، خوزستان معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از سرایت آتش از بخش عراقی هورالعظیم به بخش ایرانی در حریق اخیر این تالاب اطلاع داد.

فرهاد قلی نژاد در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به آتشسوزی تالاب هورالعظیم در ایام اخیر اظهار نمود: روز یکشنبه (۲۴ تیرماه) بخش عراقی تالاب هورالعظیم گرفتار حریق شد و آتش به بخش ایرانی سرایت کرد.

وی اضافه کرد: دود ناشی از این آتشسوزی تا اهواز آمد و چند ساعتی جنوب و شمال شرق اهواز درگیر شد اما به علت جریان ناشی از باد، دود از شهر خارج شد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار داشت: سال جاری آتشسوزی بخش ایرانی برای نخستین بار رخ داده است اما با آغاز تابستان بخش عراقی بارها گرفتار آتشسوزی شده است.

وی بیان نمود: نامه نگاری های فراوانی با وزارت امور خارجه کشورمان و کشور عراق جهت کمک به مهار آتشسوزی کرده ایم با این وجود در مورد هماهنگی برای مهار آتش، مشکل وجود دارد.

آخرین وضعیت آتشسوزی سایت دفن پسماند صفیره اهواز

قلی نژاد ضمن اشاره به آخرین وضعیت آتشسوزی سایت صفیره محل دفن پسماندهای شهر اهواز اظهار داشت: در هفته اخیر سایت دفن پسماند صفیره گرفتار آتشسوزی شده و دود ناشی از این حریق، روستای صفیره که در نزدیکی آن قرار دارد را تحت تأثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: تا یکی دو روز پیش ۸۰ درصد آتش مهار شده بود و امروز آخرین روند مهار آتش در این سایت را بررسی می نماییم.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به دلیل آتشسوزی های این سایت، اظهار داشت: رهاسازی پسماند و رعایت نکردن دفن اصولی زباله و دمای بالای هوا در این شرایط، باعث متصاعد شدن گاز از پسماندها و وقوع آتشسوزی می شود.

وی بیان نمود: سلول دفن بهداشتی سایت صفیره ساخته شده و آماده دفن پسماند است اما منتظر راه اندازی کارخانه پردازش زباله هستیم تا همزمان با فعالیت آن، دفن بهداشتی در این سلول صورت گیرد.