رگبار باران و وزش باد شدید در بعضی استانها

باغ من: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در بعضی استانها و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور آگاهی داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: یکشنبه (۳ تیر) در مناطقی از نوار شمالی کشور در بعضی ساعات افزایش ابر، رگبارو رعدوبرق و وزش باد رخ می دهد. در شمال آذربایجان غربی و خراسان رضوی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می. رود.

وی افزود: دوشنبه (۴ تیر) با گذر موج تراز میانی از غرب کشور، در مناطقی از شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز و در دامنه های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان ابرناکی و رگبار باران رخ می دهد.

ضیاییان افزود: بارش طی این روز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز در مازندران، شرق تهران و قزوین شدت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تا آخر هفته گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور پیش بینی می شود. بر این اساس سه شنبه (۵ تیر) در شمال غرب دامنه های جنوبی و شمالی البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد.

ضیاییان افزود: چهارشنبه (۶ تیر) به تدریج با نفوذ جرایانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در نیمه شرقی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی تقویت می شود. در شمال غرب و خراسان شمالی نیز رگبار پراکنده رخ می دهد.

وی افزود: پنجشنبه (۷ تیر) در شمال آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل و نیمه غربی سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبارو رعد و برق وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

ضیاییان افزود: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، بخشهایی از مرکز و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج می باشد.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۴ تیر) کمی ابری، به تدریج افزایش ابر، با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد و پس فردا (۵ تیر ) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی وزش باد شدید، احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در آخر اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۵۰ و ۴۶ دمای درجه سانتیگراد خنک ترین و گرمترین مرکز استانها پیش بینی می شود.