رگبار و رعد و برق در ارتفاعات

به گزارش باغ من، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در ارتفاعات البرز و زاگرس سفارش کرد: طی ساعات بعدازظهر و غروب از حضور در این مناطق اجتناب شود.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا در رابطه با رایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۲۴ و ۲۵ خرداد) اضافه کرد: وقوع ناپایداری های همرفتی به شکل رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز و قسمتهایی از زاگرس شمالی و مرکزی پیشبینی و اخطار سطح نارنجی برای وقوع ناپایداری بخصوص برای ساعات بعدازظهر و شب در مناطق کوهستانی بیشتر از ۱۰ استان کشور صادر گردیده است.

وی افزود: طی این مدت برای مناطق مذکور بخصوص از ساعات ظهر به بعد، به تدریج افزایش ابر و وقوع رگبار و رعدوبرق، افزایش سرعت باد(تندباد موقتی) و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیشبینی می شود. شدت بارش های رگباری در البرز مرکزی می تواند منجر به وقوع سیلاب موقتی شود.

رییس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی سفارش کرد: با عنایت به ماهیت بارش های رگباری و احتمال برخورد صاعقه طی ساعات بعدازظهر و غروب از حضور در طبیعت در مناطق مذکور اجتناب شود. به تغییر شرایط ابرها( رشد عمودی ابرها و افزایش حجم ابرها) و افزایش سرعت وزش باد هم توجه گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: تداوم استقرار هوای گرم طی روز و افزایش تابش اشعه فرابنفش طی ساعات میانی روز بخصوص با شدت بیشتر در نیمه جنوبی کشورپیش بینی می شود ازاین رو تمهیدات لازم حفاظتی جهت کاهش صدمه ناشی از افزایش اشعه فرابفش و گرمازدگی طی روز اندیشیده شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در سایر مناطق کشور، وزش باد که گاهی شدید خواهد شد، مهم ترین پدیده جوی است

ضیاییان در انتها در رابطه با وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته اظهارکرد: اوایل روز آسمان صاف تا نیمه ابری، از ظهر به بعد افزایش ابر و سرعت وزش باد، وقوع رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیشبینی می شود و اخطار سطح نارنجی برای بارش های همرفتی در ارتفاعات شمال تهران بخصوص در ساعات بعدازظهر صادر گردیده است.

منبع:

برچسب ها:, , ,