ناتوانی برخی خودرو های یکساله از دریافت معاینه فنی برتر
|مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه همه خودرو های انژکتوری حتی خودرو های قدیمی هم باید بتوانند معاینه فنی برتر بگیرند در شرایطی که بعضی خودروهایی که تنها یک سال کار کرده اند هم موفق به دریافت معاینه فنی برتر نمی شوند، اظهار داشت: هر چند معافیت خودرو های صفر کیلومتر در مجلس شورای اسلامی از دریافت معاینه فنی از ۵ سال به ۴ سال کم شد اما کاهش آن به دو سالی که قبلا اجرا می شد، مد نظر مدیریت شهری بود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، مهندس حسین شهیدزاده با تاکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک اولویت انکارناپذیر است، اظهار نمود: با وجود شرایط سخت اقتصادی موجود و محدودیت اعتبارات دولت، کمک به حمل و نقل شهری در اختصاص همین منابع محدود نیز در اولویت قرار دارد چونکه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فقط ترافیک را کاهش نمی دهد بلکه سبب کاستن از آلودگی هوا می شود.
وی با اشاره به اینکه عمر متوسط اتوبوس های تهران بالای ۱۱ سال است در صورتیکه سن فرسودگی اتوبوس در کلانشهرها ۱۰ سال است، اظهار نمود: وضعیت تاکسیرانی نیز بهتر از اتوبوسرانی نیست چنانچه از ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تهران که رانندگان آنان برای تعویض شان ثبت نام کرده اند، تابحال تنها ۱۲۳۴ دستگاه تاکسی نو تحویل داده شده است.
شهیدزاده در مورد تأثیر افزایش استفاده از دوچرخه بر کاهش آلودگی هوای تهران نیز اظهار داشت: شرایط آب و هوایی و شیب زمین همچون عوامل مؤثر بر توسعه دوچرخه سواری است و برای بسط این مُد حمل و نقلی در تهران، استفاده از دوچرخه شخصی یا اشتراکی در پاره سفرهای ابتدا و انتهای مسیر پیشنهاد می شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه برمبنای نتایج یک تحقیق، فقط ۴ درصد خیابان های تهران شیب تند دارند و برای دوچرخه سواری مناسب نیستند اما شیب ۹۶ درصد خیابان ها برای دوچرخه سواری مناسب می باشد، اشاره کرد: در محورهایی که امکان دوچرخه سواری در آنها وجود دارد، نسبت به طراحی و راه اندازی مسیرهای ویژه دوچرخه اقدام شده است و خواهد شد.