غلظت آلودگی هوای تهران کم می گردد

به گزارش باغ من مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از کاهش تدریجی غلظت آلاینده های تجمع یافته در تهران و بهبود کیفیت هوای این شهر اطلاع داد.
حسین شهبازی در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضع کیفی هوای تهران طی روز جای اظهار داشت: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، شرایط جوی حاکم در روز جاری سبب کاهش تدریجی غلظت آلاینده های تجمع یافته خواهد شد و بهبود نسبی در وضعیت کیفی هوای شهر تهران را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: هم اکنون کیفیت هوای تهران با شاخص ۹۲ در شرایط سالم می باشد، در صورتی که شاخص ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ بامداد امروز ۱۱۵ و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بوده است.
مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به پیش بینی شرایط جوی تهران اعلام نمود: بررسی های هواشناسی نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز جاری (پنجشنبه ۱۳ دی) است و برای برخی ساعات بارش متناوب باران و وزش باد با بزرگی بالاتر از پنج متر بر ثانیه انتظار می رود.
به قول شهبازی، به تدریج در روز جمعه بر میزان ناپایداری جوی تهران افزوده خواهد شد و برخی ساعات همراه با وزش باد شدید با بزرگی بالاتر از هشت متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی خواهد بود، ازاین رو انتظار می رود تا روز آینده، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط سالم قرار گیرد.
او در آخر اظهار نمود: دمای تهران تا روز پایانی هفته روند کاهشی خواهد داشت.