در بسته خبری اجتماعی بخوانید؛ اظهارنظر مشاور وزیر بهداشت درباره استعفای قاضی زاده هاشمی

باغ من: خبرهای خداحافظی وزیر بهداشت استنباط رسانه ای است، مدرسه پادگان نیست، بودجه «بیماران خاص» کم شد، اینجا کسی دلش آرام نمی گیرد، واریز مبلغ «بسته حمایتی» به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی و ارائه گزارش پلیس به مقام قضایی درباره حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در دهمین روز دی ماه هستند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز (۱۰دی) ۵۶ خبر را روی خروجی خود منتشر نموده است که مهمترین آنها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

آیین نامه جدید انتخاب شهرداران بازبینی شود/از دخالت در مسئولیت های شورا دست بردارید

حجت نظری – عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران – به تغییر آیین نامه انتخاب شهرداران از طرف هیات وزیران واکنش نشان داد ودرباره تغییر آیین نامه اجرایی شرایط احراز سمت شهردار که با پیشنهاد وزارت کشور به هیات وزیران انجام شده است، اظهارکرد: شورا یکی از طریق های تسهیل دست یابی به مردم سالاری است که قانون مربوط به آن باز در بین خیلی از قوانین کشور، جزو قوانین مترقی شمرده می شود اما متاسفانه در این میان بعضی از مسئولان نه تنها توجهی به این جایگاه ندارند بلکه خواسته یا ناخواسته آنرا تضعیف هم می کنند.

توضیحات شهرداری در مورد تخریب بنای قاجاری “فرد شیشه”
علی محمد سعادتی – شهردار منطقه ۱۲- در مورد تخریب بنگاه فرد شیشه توضیحاتی را نمایش کرد ودرباره آخرین وضعیت تخریب بنگاه فردشیشه با اشاره به اینکه مأموران شهرداری منطقه ۱۲ بنگاه فرد شیشه را در زمره ساختمانهای پر خطر شناسایی کرده بودند، اظهار داشت: از سال ۹۵ اخطارهای متعددی به مالک این بنگاه داده شده بود.

بودجه “بیماران خاص” کاهش یافت
دکتر مهدی شادنوش – رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت – ضمن انتقاد از کاهش اعتبار ردیف بودجه ای بیماران خاص در لایحه بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: کاهش اعتبارات مربوط به بیماران خاص در بودجه سال ۹۸ یک زنگ خطر است برای اینکه هزینه ها افزایش یافته است و مشکلات ارزی در کشور وجود دارد.

خبرهای خداحافظی وزیر، استنباط رسانه ای است
دکتر عباس زارع نژاد – مشاور وزیر بهداشت – درواکنش به حواشی مطرح درباره استعفا و خداحافظی وزیر بهداشت، اظهار داشت: مباحث مطرح در خصوص خداحافظی وزیر، استنباط رسانه ای است.

۴ عامل موثر در بروز “گُر گرفتگی”
«گُرگرفتگی» یکی از شایع ترین علائمی است که زنان در دوره یائسگی و قبل از آن تجربه می کنند. هرچند به قول متخصصان، یائسگی تنها عامل موثر در بروز گُرگرفتگی نیست.

واریز مبلغ «بسته حمایتی» به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی

۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که حقوق زیر ۳ میلیون تومان می گیرند مشمول دریافت بسته های حمایتی نقدی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان هستند. طبق گفته محمد حسن زدا – سرپرست سازمان تامین اجتماعی – دریافت کنندگان بسته حمایتی سه گروه شامل بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان هستند که عملیات واریز این مبالغ برای آنها از شب گذشته شروع شده است و تا اختتام امروز به اتمام می رسد.

ابتکار: اگر ۱۳ سال برای «ازدواج» خوب است، پس برای رأی دادن هم خوب است

معصومه ابتکار- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده – درباب رد لایحه مربوط به کودک همسری در کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: اگر سن ۱۳ سال برای ازدواج خوب است پس همه قوانین دیگر هم روی همین سن آورده شود تا کودکان ۱۳ ساله بتوانند رای دهند، گواهینامه بگیرند و درخواست طلاق دهند.

مدرسه پادگان نیست

سید محمد بطحائی – وزیر آموزش و پرورش – با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی اوقات با رفتارهای سختگیرانه، تمام احساسات کودکانه را در وجود دانش آموزانمان می کشیم، اظهارکرد: هیچ کجای دنیا این کار را نمی کنند. مدرسه که پادگان نیست.

پرداخت «کمک هزینه مهدکودک» فرهنگیان / سرانه غذایی ۳۵۰۰ تومانی دانش آموزان مدارس شبانه روزی!

علی الهیار ترکمن – معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش – بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۹۸ را تشریح نمود و اظهار داشت: ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آموزش در مناطق محروم اختصاص یافته است. سرانه غذایی دانش آموزان شبانه روزی کماکان پایین است و روزانه ۳۵۰۰ تومان پرداخت می نماییم درحالی که برای دانشجویان ۱۶ هزار تومان است.

انتقاد محیط زیست تهران از واحدهایی که قانون هوای پاک را دور می زنند

محمدحسین بازگیر- رئیس اداره محیط زیست شهر تهران – با اشاره به اینکه برخی واحدهای صنعتی و خدماتی قانون ۱۰ درصد فضای سبز را رعایت نمی کنند، اظهار داشت: پارسال بیشتر از ۳۹۰ واحد در این باره اخطاریه دریافت نمودند.

وی با انتقاد از اینکه بعضی از واحدهای صنعتی و خدماتی استان تهران به ماده ۱۵ قانون هوای پاک عمل نمی کنند، اظهار نمود: بر طبق این ماده، شهرک ها، مراکز و واحدهای صنعتی و تولیدی مکلف هستند که برحسب اقلیم حداقل ۱۰ درصد از فضای تخصیص داده شده جهت راه اندازی واحد مربوطه را به ایجاد فضای سبز مشجر و غرس درختان مناسب منطقه اختصاص دهند همین طور بهره برداری از این واحدها مشروط به رعایت این ماده و تأیید آن از طرف سازمان حفاظت محیط زیست است.

این پویش دعوت نامه نمی خواهد

امروزه دوچرخه سواری مسئولان با هدف فرهنگسازی در کشورهای پیشرفته دنیا رایج است و بارها تصاویری از دوچرخه سواری مقامات عالی رتبه این کشورها را دیده و با خود فکر کرده ایم چرا در سرزمین ما ایران که حدودا همه کلانشهرهای آن با معضل کشنده آلودگی هوا درگیر هستند، به جز موارد انگشت شمار، مدیر و مسئولی را نمی یابیم که حاضر شود خودروی خودرا کنار بگذارد و گاه از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند؟

نکته تأسف بار این است که بارها همین مسئولان و مدیران، شهروندان را از استفاده از خودروی تک سرنشین بر حذر داشته و سفارش کرده اند که مردم باید حداقل در ایام اوج ترافیک یا در ایام ناسالم از نظر آلودگی هوا، از آوردن خودروی شخصی اجتناب کنند اما کدام یک از این مدیران ارشادکننده و هشداردهنده را سوار بر دوچرخه می بینیم؟

ارایه گزارش پلیس به مقام قضایی درباره حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد/ عمدی بودن حادثه منتفی است

سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران – فرمانده انتظامی تهران بزرگ – با بیان ارائه نظر و گزارش پلیس درباره حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد به مقام قضایی، اظهار داشت: عمدی در این قضیه نبوده و بیشتر بی توجهی و سهل انگاری در این مساله دخیل بوده است.

اینجا کسی دلش آرام نمی گیرد

خط طوسی رنگ کف بیمارستان امام خمینی(ره) که به اختتام برسد، خودنمایی تابلوی بخش مراقبت های ویژه پررنگ تر می شود، بخشی که شش روزی است میزبان چند میهمان ناخوانده شده است که تمام کارشان شده دعا و زاری.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
مدرسه پادگان نیست
بودجه “بیماران خاص” کاهش یافت
اینجا کسی دلش آرام نمی گیرد
واریز مبلغ «بسته حمایتی» به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی
ورود سامانه بارشی جدید به ایران از چهارشنبه