برف و باران در مناطقی از کشور، آلودگی هوا به کلانشهرها باز می گردد

باغ من: سازمان هواشناسی اعلام نموده امروز و فردا در بعضی مناطق کشور باران و برف می بارد اما از روز سه شنبه با پایدرای هوای کشور شاهد افزایش آلاینده ها در کلانشهرها خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام نمود: امروز در شمالغرب، دامنه های زاگرس واقع در غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران و همین طور غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر شمالغرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش پراکنده برف پیش بینی میگردد.
احد وظیفه اضافه کرد: فردا دوشنبه در دامنه های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب خلیج فارس و استان بوشهر وزش باد، ابرناکی و بارش پراکنده رخ می دهد.
وی افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه جو عمومی کشور پایدار می باشد که سبب افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت میگردد.
به گفته وی از اواخر وقت چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب، بارش در این مناطق کشور آغاز خواهد شد.
وظیفه اشاره کرد: از پس از ظهر فردا و طی روز سه شنبه به جهت وزش باد جنوبی، افزایش دمای ۴ تا ۶ درجه در سواحل شمالی کشور اتفاق می افتد.
هوای تهران امروز کمی ابری، همراه با وزش باد، از بعدازظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت به ترتیب ۱۲ و ۵ درجه سانتیگراد اعلام شده است.