سرانجام نامعلوم ۶۲ پرونده تخریب باغات

به گزارش باغ من مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از ارسال ۶۲ پرونده تخریب باغات به قوه قضائیه طی چهار سال اخیر اطلاع داد و اظهار داشت: برای اجرای قانون یعنی مصادره باغات تخریب شده نیازمند نظر نهایی قوه قضائیه هستیم.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، علی محمد مختاری بامداد امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در جهت بررسی اصلاحیه قانون حفظ و گسترش فضای سبز و باغات اظهار داشت: در قانون حفظ و گسترش فضای سبز تاکید گردیده است که اگر مالکی عمدی نسبت به تخریب فضای سبز اقدام نمود باید باغ آن به نفع مردم مصادره شود و در اختیار شهرداری قرار گرفته و تبدیل به فضای سبز عمومی شود.
وی ادامه داد: ۶۲ پرونده از باغات بالای دو هزار متر که توسط مالک تخریب شده اند طی چهار سال اخیر تشکیل و برای دادستانی ارسال و با دستور دادستانی جلوی فعالیت عمرانی این باغات تخریب شده گرفته شده است.
به قول مختاری، بنا به دستور رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اطلاعات کلیه پلاک هایی که مشمول این قانون هستند احصا و به معاونت شهرسازی ارسال شده است تا نسبت به رصد آنها اقدام نمایند.
مختاری با اشاره به اینکه شهرداری تهران در جهت وظایف خود اقدامات لازم را درباره این پرونده انجام داده و نسبت به جریمه برپایه مصوبه شورا اقدام نموده است، اظهار داشت: با وجود داشتن قانون مشخص هنوز اقدامی از جانب دادستانی صورت نگرفته است، برای اجرای این قانون یعنی مصادره باغاتی که به صورت عمده تخریب شدند نیازمند نظر نهایی قوه قضائیه هستیم.