هوای کلانشهرها آلوده میگردد

باغ من: مدیرکل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی از برقراری آسمان صاف در بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده آگاهی داد و اظهار داشت: در سه روز آینده دمای کشور تا حدی افزایش می یابد.

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، اضافه کرد: بنا بر تحلیل آخرین نقشه های پیش بینی هواشناسی، سامانه بارشی در شرق کشور سبب بارش های پراکنده و وزش باد در استان های خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق استان یزد میگردد و به تدریج با خروج این سامانه از شرق کشور طی سه روز آینده آسمانی صاف در بیشتر مناطق کشور پیش بینی میگردد.

وی در ادامه اظهار داشت: طی سه روز آینده با افزایش نسبی دما در کشور مواجه خواهیم بود و طی امروز و فردا ( ۶ و ۷ آذرماه) وزش باد جنوبی در سواحل دریای خزر و اردبیل سبب افزایش ۴ تا ۸ درجه دما میگردد.

مدیرکل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی اظهار نمود: امروز ( ۶ آذرماه) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش بینی میگردد.

به گفته وظیفه، فردا و پس فردا (۷ و ۸ آذر ماه) برای شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی میگردد.

وی در ادامه اظهار داشت: از اواخر پنجشنبه ( ۸ آذرماه) بارش های پراکنده در غرب سواحل دریای خزر رخ می دهد و روز جمعه (۹ آذرماه) با ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب بارش در این مناطق آغاز میگردد.

وظیفه درانتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار نمود: فردا (۷ آذر ماه) آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی با بیشترین و کمترین دمای ۱۴ و ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی میگردد. پنجشنبه (۸ آذر ماه) آسمان تهران صاف با غبار محلی گاهی وزش باد همراه خواهد بود. دما در این روز در گرمترین زمان به ۱۵ درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان به ۶ درجه سانتیگراد می رسد.