مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان یک پروژه حیثیتی است

باغ من: مجری ملی پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان این پروژه را برای کشور حیثیتی دانست و اظهار داشت: لازم است این پروژه بعنوان یک عزم ملی و تلاش بسیاری برای پیشرفت این پروژه صورت گیرد

به گزارش باغ من به نقل از مهر مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجری ملی پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان (EEEB) در نشست تخصصی تبادل تجربه های بین المللی حوزه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه اعلام نمود: امیدواریم تاخیری که در زمینه برنامه کاری و اعتباری این پروژه وجود داشت، هرچه سریع تر حل شود و از ظرفیت های کشور بیشتر از پیش در این زمینه استفاده گردد.
علی وطنی اضافه کرد: اجرای دقیق و متناسب این برنامه که سبب بهینه سازی مصرف انرژی در تهران می شود، یک پروژه حیثیتی برای کشور ما است که لازم است بعنوان یک عزم ملی تلاش بسیاری برای پیشرفت این پروژه صورت گیرد. پروژه بهینه سازی مصرف انرژی نه تنها بعنوان یک طرح ملی که در سطح جهانی تاثیر شگرف و قابل توجهی دارد.
نماینده وزارت امور خارجه هم در این نشست به اهمیت این پروژه در سطح بین المللی اشاره نمود و اظهار داشت: این پروژه درسطح بین المللی بهینه سازی مصرف انرژی بسیار مورد توجه است.
عباس گلریز اضافه کرد: یکی دیگر از علل قابل توجه بودن آن روند توسعه بسیار سریع صنایع و قشر جوان کشور که جمعیت فراوانی را در برمی گیرند است.
وی افزود: در کشور ما انرژی ارزان و فراوان است و همین مساله سبب می گردد مصرف انرژی در کشور بهینه نباشد و گازهای نامطلوب تولید شده در کشور ما را به یکی از آلاینده ترین کشورهای جهان در زمینه مصرف انرژی تبدیل کند. امیدواریم این پروژه وضعیت مصرف انرژی در کشور را بهبود بخشد و آنرا به یک روند بهینه و مطلوب تبدیل کند.
نماینده وزارت امور خارجه تصریح کرد: باید توجه کرد که کمک صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) به لحاظ اعتباری به این پروژه درصد ناچیزی را نسبت به بودجه ملی ما شامل می گردد و وزارت خارجه حمایت کامل خویش را از این پروژه اعلام می کند و هم اکنون این پروژه وضعیت بسیار خوبی دارد و یک پروژه شاخص و نمونه بشمار می رود.
نشست تخصصی تبادل تجربه های بین المللی حوزه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان، بامداد امروز با حضور نمایندگانی از سازمان های دولتی چون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه و بخش خصوصی و همینطور با وجود مشاوران بین المللی با مبحث تبادل تجربه های حوزه بهینه سازی انرژی و محیط زیست، عرضه دستاوردهای پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست(EEEB) و تبادل تجربیات بین المللی در مورد این پروژه ها و استقرار بازار بهینه سازی انرژی برگزار گردید.
مصرف انرژی در ایران چهار برابر میانگین مصرف انواع انرژی در جهان است. ایران در مصرف برق جزء بیست کشور پرمصرف دنیا است و تولید فراوان گازهای گلخانه در یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان در ایران مساله ای است که سبب شده، بیشتر از پیش بهینه سازی مصرف انرژی و مسائل در رابطه با آن بخصوص بحث های محیط زیستی در آن مدنظر قرار گیرد.