تلف شدن یک قلاده خرس قهوه ای در سیوند فارس

باغ من: رئیس اداره محیط زیست شهرستان مرودشت از تلف شدن یک قلاده خرس قهوه ای به علت تصادف با خودرو در این شهرستان اطلاع داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس کشاورز اعلام نمود: سحرگاه روز جمعه ۱۱ آبان یک قلاده توله خرس قهوه ای در هنگام عبور از بزرگراه شیراز اصفهان، براثر تصادف تلف شد.
کشاورز اضافه کرد: ظاهرا این خرس در راه بازگشت از مزارع کشاورزی به سمت کوه در بزرگراه در محل نزدیک به تنگ خشک سیوند در اثر برخورد با خودرو تلف شده است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، با عنایت به خشکسالی و کمبود آب و مواد غذایی در مناطق کوهستانی خرس های قهوه ای به سمت مزارع کشاورزی و باغ ها روانه شده و هنگام عبور از مسیرهای آسفالته و ریلی با خطر سانحه رانندگی روبرو می شوند.
روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس بارها از مردم بخصوص جوامع محلی خواسته برای منظور پیشگیری از خطرات ناشی از حضور این حیوانات وحشی و در معرض خطر انقراض به محل سکونت انسان، از برداشت میوه های جنگلی چون بنه، کیالک و… در زیستگاه آنان صرف نظر کرده تا این حیوانات به علت کمبود مواد غذایی به سکونتگاه های انسانی نزدیک نشوند.

برچسب ها:,