برف در راه چهار استان

باغ من: مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی از نفوذ هوای سرد به استان های گیلان، اردبیل و مازندران اطلاع داد و اضافه کرد: فردا بارش در ارتفاعات تهران، البرز، مازندران و سمنان به شکل برف خواهد بود.
احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، ضمن پیش بینی شرایط جوی کشور اظهار نمود: امروز (پنجشنبه ۱۰ آبان) با تداوم فعالیت سامانه بارشی و با نفوذ جریان های شمالی به سواحل دریای خزر امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ آبان)، بارش باران و وزش باد در سواحل غربی دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز و تهران پیش بینی می گردد.

وی با اشاره به اینکه پس فردا (شنبه ۱۲ آبان)، انتظار بارش پراکنده در سواحل دریای خزر داریم، اظهار داشت: بیشینه بارش امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ آبان) در گیلان و مازندران خواهد بود. همینطور فردا بارش در ارتفاعات تهران، البر ز، مازندران و سمنان به شکل برف رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: با عنایت به نفوذ هوای سرد، دمای هوا طی روز جاری در استان های گیلان و مازندران بیشتر از شش تا هشت درجه و فردا در استان مازندران بین ۴ تا ۶ درجه کاسته می شود. این هوای سرد تا اواسط هوای آینده در این مناطق ماندگار خواهد بود.

به گفته وظیفه، از بعدازظهر امروز و طی روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و همینطور دریای خزر مواج پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار نمود: امروز برای پاره ای از مناطق خراسان جنوبی، شرق سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان و فردا برای نوار شرقی و همینطور شرق هرمزگان وزش باد شدید و گرد و غبار و در منطقه زابل طوفان و گرد و غبار پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در انتها با اشاره به شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا و پس فردا (جمعه و شنبه ۱۰ و ۱۱ آبان)، کمی ابری تا نیمه ابری، در بعدازظهر همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۱۴ و ۷ درجه سانتیگراد و ۱۷ و ۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

برچسب ها:, , ,