مجوز شکار ویژه اتباع ایرانی با هدف مدیریت حیات وحش صادر می گردد

باغ من: مجوز شکار ویژه اتباع ایرانی در مناطق تحت مدیریت استان های یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و البرز صادر خواهد شد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: مجوز شکار ویژه اتباع ایرانی با عنایت به درخواست ادارات کل محیط زیست استان ها و بررسی وضعیت رشد جمعیت، نسبت جنسی و سایر پارامترهای سلامت جمعیت در مناطق تحت مدیریت استان های یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و البرز صادر خواهد شد.
علی تیموری با اشاره به اینکه به دنبال امضای تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست با صندوق ملی محیط زیست و تخصیص ۱۰۵ راسی پروانه انتفاعی شکار چهارپا به این صندوق به منظور صدور مجوز شکار برای اتباع ایرانی که در مجموع ۴۰ درصد از سهمیه تخصیصی است، اضافه کرد: صندوق ملی محیط زیست درنظر دارد نسبت به ثبت نام از متقاضیان شکار چهارپا برای صدور مجوز شکار در مناطق تحت مدیریت و آزاد اقدام نماید.

تیموری تصریح کرد: مجوزهای مذکور با عنایت به درخواست ادارات کل محیط زیست استان ها و بررسی وضعیت رشد جمعیت، نسبت جنسی و سایر پارامترهای سلامت جمعیت در مناطق تحت مدیریت استان های یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و البرز صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: نحوه عرضه درخواست و مدارک مورد نیاز در فراخوانی که متعاقبا از جانب صندوق ملی محیط زیست اعلام و در پورتال سازمان قرار خواهد گرفت به اطلاع عموم خواهد رسید.
تیموری خاطرنشان کرد: علاوه بر ۴۰ درصد مجوزهای درنظر گرفته شده برای اتباع ایرانی، ۲۰ درصد از مجموع مجوزها با بهاء پایه، برای متقاضیان بومی شکار چهارپا، صادر خواهد شد.