خودشان را به رنگ طبیعت در می آورند

باغ من: مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به آخر سرشماری تابستانه حیات وحش البرز جنوبی اظهار داشت: برخی گونه های گربه سانان مثل پلنگ یا گربه وحشی به علت اینکه شب رو هستند و رنگ پوستشان به رنگ طبیعت است و به خوبی هم استتار می کنند به سختی قابل شمارش و سرشماری اند.
فردین حکیمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار نمود: سرشماری تابستانه منطقه البرز جنوبی اخیرا به آخر رسیده ولی هنوز در مرحله جمع بندی نهایی هستیم و بزودی تعدادگونه های حیات وحش این منطقه اعلام می گردد.
وی با اشاره به گونه جانوری شاخص البرز اضافه کرد: شاخص ترین گونه حیات وحش استان کل و بز است که در آخرین سرشماری بیش از ۴۰۰۰ رأس اعلام گردید. پس از آن قوچ و میش بیشترین تعداد را در بین گونه های جانوری حیات وحش استان به خود اختصاص داده اند.
این مسئول با اشاره به اینکه امکان سرشماری دقیق برخی گونه ها وجود ندارد، افزود: با این وجود گونه هایی مثل کل و بز به راحتی با استفاده از دوربین چشمی قابل سرشماری اند.
مدیرکل محیط زیست البرز با اشاره به تعداد خرس های حیات وحش استان اظهار داشت: هر چند به صورت دقیق نمی توان تعداد آنها را مشخص کرد ولی پیش بینی می گردد بیش از ۴۵ قلاده از این جانور در مناطق حفاظت شده استان زندگی کنند.

برچسب ها:,