پیش بینی کاهش حداکثر ۷ درجه‎ای دما در آذربایجان شرقی

باغ من: معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش چهار الی هفت درجه‎ای دما در آذربایجان شرقی طی دو روز آینده اطلاع داد.
«محمد اشجعی» در گفت‎وگو با ایسنا، با بیان این که ناپایداری جوی طی دو روز آینده بر استان حاکم خواهد بود، اظهار نمود: نقشه‎های پیش یابی هواشناسی، نفوذ زبانه پرفشار خزری و گذر امواج تراز میانی جو به استان را طی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم مرداد ماه نشان می‎دهد که باعث افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتاً شدید، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق در نواحی شمالی و شرقی استان بخصوص منطقه ارسباران می‎شود.
وی تصریح کرد: با عنایت به احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‎ها و رودخانه‎های فصلی، سفارش می‎شود اقدامات لازم جهت پیشگیری از خسارت های احتمالی به عمل آید.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در ادامه دمای کنونی تبریز را ۲۳ درجه بالای صفر دانست و اظهار داشت: تبریز نسبت به زمان مشابه روز گذشته، چهار درجه خنک تر شده و در ۲۴ ساعت گذشته، در گرم‎ترین ساعات، ۳۵ درجه و در خنک‎ترین ساعات ۱۹ درجه بالای صفر بوده است.
اشجعی با بیان این که شهرستان چاراویماق با دمای ۱۱ درجه بالای صفر در طول ۲۴ ساعت گذشته، خنک‎ترین شهر استان بوده است، اظهار داشت: به همین ترتیب، شهرستان‎های مراغه، عجب شیر، بناب و ملکان در طول ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه بالای صفر، گرم‎ترین شهرهای استان بوده اند.