تغییرات اقلیمی در چین می تواند بر اقتصاد امریکا تاثیر بگذارد

باغ من: تغییرات اقلیمی و صدمه های ناشی از سیل در چین می تواند بر اقتصاد امریکا تاثیر داشته باشد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا به نقل از ساینس، محققان دریافتند که چگونه سیل های منطقه ای ناشی از گرمایش جهانی بر اقتصاد کشورها تاثیر می گذارد و سبب زیان های عمده ای می گردد. این نخستین مطالعه برای ارزیابی اثر سیل با عنایت به تغییرات اقلیمی در مقیاس جهانی است و نتایج بر ارتباط بین تجارت جهانی و زنجیره های عرضه تاکید دارد.

به دلیل گرمایش جهانی، سیلاب ها در خیلی از نقاط جهان افزایش می یابند. صدمه های ناشی از سیل در چین طی ۲۰ سال آینده می تواند، ۸۰ درصد افزایش یابد.

محققان عنوان کردند: صدمه های حاصل از سیل، نه تنها بر اقتصاد چین تاثیر می گذارد بلکه در خیلی از کشورها مانند ایالات متحده هم اثرگذار است. بر مبنای نتایج این مطالعه، زمانی که سیل منطقه ای ناشی از تغییرات آب وهوایی مانع تولید و صادرات شود، روابط تجاری جهانی را هم در معرض خطر قرار می دهد.

در این مطالعه، محققان از شبیه سازی کامپیوتری اقتصادی جدید به نام مدل Acclimate استفاده کردند که به صورت خاص تاثیرات جهانی آب وهوا را بر اقتصاد کشورها نشان داده است.

محققان از میزان انتشار گازهای گلخانه ای موجود در جو زمین برای پیش بینی سیلاب های رودخانه ها در آینده استفاده کردند.

بر اساس این مدل، ممکن است چین طی ۲۰ سال آینده بزرگترین تلفات مستقیم اقتصادی ناشی از سیل را متحمل شود که در مجموع بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار است. در این رابطه کشورهایی مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا که روابط تجاری عمده ای با چین دارند هم متضرر خواهند شد.

یافته های این بررسی در نشریه Nature Climate Change انتشار یافته است.

برچسب ها:, ,